Yoga

Sen jag kom hem har jag haft tusen saker att göra på samma gång som jag inte har haft någonting. Jag har snurrat runt som en skottspole på samma gång som jag bara har suttit stilla. Det spritter i benen och överskottsenergin bubblar upp i ett fånigt galenskratt, på samma gång som jag har varit dödstrött.

Jag var på Yoga idag med Ida. En början på mitt nyttiga liv. Samtidigt som det fick mig att faktiskt lyckades samla ihop mina tankar lite. För snurrar det gör dem. Känslan efter passet var märklig och härlig på samma gång. Kroppen som spagetti och lite groggy i huvudet. Samtidigt skarpsint och tom på ett skönt sätt. Tankarna hade för en stund lämnat mitt sinne.

    Jag försöker börja sortera. Lägga tankar och funderingar i fack. Strukturera och välja bort det som inte är viktigt. Kunna lägga undan sådant som inte är aktuellt för att sedan kunna plocka fram det när det behövs.

Jag vill bli en sådan duktig och strukturerad människa. Jag ska försöka börja träna, där har man några fasta tider. Men mina funderingar på framtiden kommer och saboterar hela tiden. Jag vet inte hur länge jag förblir här och jag vet inte vart jag ska sedan. Jag har tre möjliga jobb på gång, men jag vet inte ännu vilket jag ska ta, eller om jag ens får något av dem.

Idag fick jag ett riktigt roligt besked men som också medförde fler beslut att ta. Jag och Madde har fått jobb över jullovet på Bollerup! Älskade Bollerup! Det hade varit riktigt kul! Jag funderar och strukturerar vidare så får vi se om tiden för med sig en lösning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0