Att samla på minnen

Det är en härlig känsla att veta att man är fri. Att man kan göra precis vad som helst när man vill, och det finns ingenting som stoppar. Eller jo, det finns det. Det egna medvetandet, med alla tankar. Valmöjligheterna kladdar ihop sig till en enda sörja och världen tycks med ens så fruktansvärt stor och skrämmande.

Man vet inte vart man ska ta vägen och istället sitter man handfallen på samma fläck som tidigare. Man är fast i rutinerna, trygg i den vana rytmen.

 

Ibland känner jag mig så hetsig. Jag vill bara ha och ha. Hade det varit en annan tidsepok hade jag nog varit en sjörövare eller en viking. Jag samlar på intryck, på erfarenheter och på minnen.

Det är en gåva att kunna njuta av det som är. Fånga dagen och leva i nuet. Min strävan är att bemästra detta. Men mina tankar kommer alltid att sukta efter nya intryck att erövra.

 

En sak som är bra med att jobba i Spanien är siestan. Det är inte på alla jobb som man tar sig ett svalkande dopp i poolen mitt på dagen.

Mycket är som att jobba på en hästgård i Sverige, men mycket är annorlunda. Här springer ödlor på väggarna och det finns inget hö att fodra hästarna med. De får istället nöja sig med halm och en massa havrekross.

 

Ibland är det nära att man sätter hjärtat i halsgropen när man ser vissa saker som man skulle bli bannlyst i Sverige om man gjorde. Som att binda upp en häst i en grimma som knappt håller ihop med ett grimskaft bestående av ett balsnöre.

Men på ett sätt är det en så avslappnad atmosfär och hästarna är lugna och trevliga att hantera.

När hovslagaren kommer hämtar man in en massa hästar som sedan binds upp i väggar och stolpar i väntan på sin tur.

Här finns inga kedjor och även hingstarna leds i vanliga grimmor och binds upp utomhus i väntan på att bli ridna. Det har inte hänt några olyckor än så länge och jag hoppas att vi ska slippa det. Jag gillar skarpt den avslappnade stämningen även om jag föredrar att använda riktiga och hela grimmor och grimskaft.


Kommentarer
Postat av: Ida

Hej!

Ingen har väl missat att den finns en hel del männskor som tjänar pengar på sin blogg. Jag är numera en av dem, det kan du också bli. Vad sägs om att få massa pengar inbetalt på kontot i slutet av varje månad?



På denna sida: http://www.plusikassan.se/index.php?advertiser=13099, kan du bli medlem GRATIS, och sedan börja tjäna pengar. Inte presentkort eller poäng som på de flesta sidor, utan rena pengar, som sedan sätts in på ditt bankkonto i slutet av månaden!

Du får även ta del av en hel del olika rabatter på massa olika internet-butiker!

Bli medlem alldeles GRATIS på en gång, och börja tjäna lite extra cash vettja! =)

2009-10-07 @ 21:58:33
URL: http://idabom.blogg.se/
Postat av: Maria

Najs Blogg :D



Såg du Grey`s Anatomy nyss?

2009-10-07 @ 22:10:30
URL: http://spoti.blogg.se/
Postat av: C.J.

tänk om det var så att man skulle kunna göra vad man vill utan att något/någon står ivägen men det funkar väl inte så hmm tyvärr, eller

2009-10-07 @ 22:19:14
URL: http://lovelylady.blogg.se/
Postat av: Anonym

C.J.:

Klart man kan göra vad du vill! Över ditt liv och din framtid styr bara du. Du tar besluten, och väljer väg där det delar sig. Sedan är det klart att alla har vissa skyldigheter och man möts alltid av hinder på sin väg. Men det finns alltid ett sätt att ta sig förbi, gå sin väg och sträva mot sitt eget mål.

2009-10-07 @ 22:24:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0