Höstrusk(!)

Idag fick vi känna på höstrusk. För första gången på hela tiden vi har varit här regnade det på riktigt. Det har varit mulet hela dagen men på eftermiddagen lagom till lektionerna började det regna.

En del av mig tyckte det var lite mysigt med höstvädret. Men sen blev det mest jobbigt. Nu är det så att i Spanien regnar det inte särskilt mycket, alltså är det ingenting som är anpassar för regn. Vi gör i ordning hästarna för lektion utomhus. Turisterna hoppar upp utomhus och sedan byter vi hästar och turister mellan lektionerna ute. I vanliga fall är det inget problem men när det regnar blir det lite jobbigt. Under sista lektionen öppnade himmelen sig och det bara öste ner. Regnet hoppade på taken och bildade stora floder i den röda torra sanden.

Stallen är inte heller så bra anpassade för regn. Det är utestall med tak bara just över boxarna. När vi fixat iordning de sista hästarna för dagen var vi som dränkta katter och frös så vi skakade. Nu ska vi kura ihop oss i en massa filtar och titta på film.

 Mina tankar snurrar fortfarande runt. När jag inte har något med jobbet att tänka på, alltså inte överdrivet ofta, går all tankeverksamhet till att fundera över vad jag ska ta vägen här näst.

Ofta är jag så fruktansvärt trött och jag orkar inte riktigt ta tag i det. Jag hoppas fortfarande på ett litet mirakel som kan komma flygande och lösa mina problem.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0