Mimoso

Imorse trodde jag aldrig att det skulle bli ljust igen. Efter en stormig natt vaknade vi till en nästan lika stormig morgon. Men det är bara till att kliva upp och sätta på sig en extra tröja. Hästarna ska skötas om som vanligt. Innan uteritten bokstavligt talat öppnade himelen sig. Blöta hästar, blöta kläder, ja allt är blött. Jag fick nästan lite Sverige känslor.Som tur var klarnade det upp efter frukost och uteritten blev av.
     Min dag har sett ut som den brukar. Göra iordning en häst, ta emot den svettdrypande som kommer tillbaka, göra iordning en till....Hela dagen med ett litet avbrott för lektion. Ganska enformigt.
Lektionen gick i alla fall väldigt bra idag. Jag red Mimoso, en fin och talangfull ung häst. Sorgligt nog har han blivit felriden tidigare och allt har gått alldeles för fort fram. Hans tidigare ägare tyckte att man kunde skippa det där med övergångar och vändningar och gå direkt på passagen.
Jag har ridit honom ganska mycket nu på sistone och det är mycket att jobba på men nu börjar det gå framåt. Riktigt fint gick han idag.

Jag funderar hela tiden på vart jag ska ta vägen. Just nu känner jag mig ganska utkastad i världen. En rolig sak vore att åka och jobba som säsongsarbetare på en skidanläggning. Men självklart var det redn försent när jag kollade upp det. Jag funderar vidare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0