Uttråkad

Flera gånger i veckan går en hjord med får och getter förbi på vägen utanför gården. Varje gång skäller eponahundarna som besatta. Tänk att hela denna stora flock drivs framåt av bara en person och hans hund, det är imponerande.

En annan sak vi har fått se är en ny lösning på att transportera hästar. Man binder dem helt enkelt bara vid dragkroken på bilen. Sist var det två ston som var fastbundna och så ett föl som sprang löst bakom. Tänk om någon skulle ha gjort så i Sverige, vilka konsekvenser det skulle ha blivit. Här verkar det helt normalt.

       Vi är nu inne på vår sjätte vecka på epona. Dagarna liknar varandra och allt flyter ihop. Det går fort, samtidigt som dagarna släpar sig fram.

När vi slutar för dagen är det i princip redan mörkt, eller i alla fall efter bara en liten stund. Man har varken tid eller ork att hitta på någonting. Eller man kan inte hitta på någonting. Förutom att sitta vid datorn, titta på en film eller läsa. Sen kan man ju alltid ta sig en månskenspromenad på gatorna runtomkring och hoppas att man kommer hem helskinnad igen, med tanke på alla hundar både innanför och utanför stängsel.

    Jag kollar efter alternativ på jobb. Jag vill ha ett jobb som inkluderar fritid, och gärna lediga helger. Ska det vara så svårt att hitta. Det verkar som det när det gäller hästjobb. Hästmänniskor är ju arbetsmyror. Just nu känner jag att jag skulle föredra om mitt liv kunde bli lite mer innehållsrikt än bara jobba, äta och sova. Jag börjar bli grymt uttråkad.


Kommentarer
Postat av: annoja

ja det verkar va en liten annan syn på hästar i spanien.. pappan i min aupair-familj berättade om en häst han haft, som varit alldeles för svår o pigg på hoppbanan. den förra ägaren brukade binda fast hästen bakom traktorn o körde varv efter varv med hästen springandes efter för att den skulle bli "lugn". sjukt!

2009-10-15 @ 20:48:11
URL: http://annojas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0