Vardag i Spanien

Äntligen funkar min internetuppkoppling igen! Den senaste tiden har jag oturen följt mig.
Det började med att jag fick mitt kort uppätet av en bankomat. Inte nog med det så ville inte min dator ansluta till det trådlösa nätverket. Jag hatar elektroniskt krabb! Men nu är ett nytt bankkort påväg och internet fungerar, i alla fall för tillfället.

Vardagen rullar på som den brukar. Även om vardagen i Spanien kanske är lite annorlunda från den svenska.
Vi har haft riktigt varmt väder och siestan har vi tillbringat vid poolen.
Jag och Amanda åkte in en sväng till Sevilla i söndags. Då visade termometern på 40 grader. Lite svårt att förstå att det faktiskt är oktober.
Sevilla är en vacker stad med kanalen och katedralen. I staden kryllar det av små vägar och gränder. Sträcker man ut armarna kan man nudda vid husväggarna på båda sidorna om gatan. Jag älskar att gå i denna lanyrint och är lika nyfiken varje gång vad som finns runt nästa hörn.

Valentina jobbar på fint och jag är glad att jag får arbeta med denna söta häst. Hon börjar bli stadigare i formen och hittar takt och tempo lättare. Men där finns fortfarande mycket bus mellan öronen!


Bushäst!                                                           Foto: Madde Kumlin


Fina Valentina                                                   Foto: Madde Kumlin


Mycket, mycket energi..                                    Foto: Madde Kumlin


Kanonkula.                                                        Foto: Madde Kumlin


Kommentarer
Postat av: Martina

Vad kul det ser ut:)

2009-10-06 @ 08:27:48
Postat av: Brandt

Vad fin hon ser ut :) Vad är det för bett du rider på? Kram

2009-10-19 @ 23:31:36
Postat av: Anonym

Brandt: Tack!Det är ett vanligt tränsbett med parerstänger och sen kapson. Hoppas allt är bra med dig annars! kram

2009-10-20 @ 15:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0