Ingen rast ingen ro

Det är inte bara en dans på rosor att jobba i Spanien. Man får bokstavligt talat jobba skiten ur sig. Vi jobbar till mellan 20 till 21 varje dag. Ibland känns det lite jobbigt och man vill bara härifrån. Men vadtusan, att befinna sig i Spanien, och att få mat och husrum är inte helt fel. Lev för stunden och njut av det som är. Det är något som jag måste lära mig.
Vi jobbar på helger också men vi hjälps åt så det går ganska snabbt. Nu i helgen åkte vi in till Sevilla på lördagen. Någon gång måste man ju utforska nattlivet och att sista bussen sedan går hem vid halvtiotiden är ett senare bekymmer. Det blev en trevlig kväll och en rolig överaskning var att tjejer tydligen går in gratis på nattclubar. Bra för våra plånböcker.
Vi träffade några trevliga snubbar och skjutsen hem var fixad. På söndagkvällen blev det sedan filmtittande hemma hos dem. Mycket mysigt.

En bra sak som har hänt är att jag har fått en underbar häst på mitt ansvar. Valentina heter hon och är en söt liten känslig unghäst. Dt ska bli skoj att arbeta med henne och se henne utvecklas.

Jag tar dag för dag och försöker få in lite roligheter mellan jobbet. Vi har hittat ett fikonträd där man kan plocka och äta om man mot förmodan skulle bli hungrig mellan trerättersmiddagarna vi får.


Kommentarer
Postat av: annoja

roligt att läsa om ditt jobb i spanien som är lite annorlunda än mitt! vad är det för hästar på stället?

2009-09-24 @ 18:22:56
URL: http://annojas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad har du för jobb? Det är alla möjliga hästar. Andalusier och korsningar. Många fina.

2009-09-27 @ 21:11:39
Postat av: annoja

jag jobbar som au pair. åh, jag älskar spanska hästar!! valentina som du red var ju hur fin som helst.. ha det fint!

2009-09-30 @ 23:23:30
URL: http://annojas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0