Mördarmyror

När det börjar närma sig slutet av veckan och man har jobbat i princip nonstop är man ganska slut. När jag öppnade dörren till mitt lilla rum möttes jag av en trevlig syn. Myror, över hela väggen! Det blev till att skaffa fram lite dödarspray och leka massmördare.

Fredagen var en bra dag. En uteritt var en trevlig början. Sedan hade vi ridlektion som vi har varje dag. Och därefter red jag Valentina. Jag gillar denna lilla hästen. En angloarab/ andalusier korsning. Hon känns som en ömtålig fågel, men på samma gång är hon en tuffing. Hon är positiv till arbete, och hon är känslig, så känslig.

Valentina är egentligen 6, fast i huvudet är hon som en treåring. Hon har inte fått göra så mycket i sitt liv. Nu får jag träna henne och det ska bli kul att få en häst att jobba med igen.

 

Fredagskvällen tillbringades på Carefour för diverse inköp. Lite småpinsamt var det när jag frågade en säkerhetsvakt om han pratade spanska. Några pengar fick jag inte ut från automaten i vilket fall.

Livet i Spanien rullar på som livet gör vart man än befinner sig. Med sina motgångar, och  tro det eller ej, sina medgångar. Livet är till för att levas och jag kämpar så mycket jag kan för att leva varje dag.






Jag och Valentina.  Foto: Amanda Wännman


Kommentarer
Postat av: Malin

Gud va fin den var! och GUD VAD JAG SAKNAR DIG! kom hem!!!!!!!!! <3

2009-09-27 @ 00:31:33
Postat av: Hanna

Fin liten häst :-) Hoppas ni har det bra!

2009-09-27 @ 13:06:47
Postat av: Anonym

Malin: JAG SAKNAR DIG MED! Hoppas du kan komma och hälsa på!:)



Hanna: Ja hon är riktigt söt och trevlig! Hoppas allt är bra med dig!

2009-09-27 @ 21:15:34
Postat av: Kellersson

Fin valentina. :P



Har de andra också någon liten skyddsling?

Elin

2009-09-28 @ 07:51:44
Postat av: Anonym

Elin: Nja inte direkt. Madde har en liten Tamburil. Han är fin men lite dryg säger hon;)

2009-09-28 @ 21:35:39
Postat av: jenny jansson

oj vad fin häst :) ha det bra, amandy :)

2009-09-29 @ 22:14:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0