Pallade vindruvor smakar kanon

När det blir mörkt i Spanien blir det kolsvart - på en gång! Det är en härlig känsla att gå barfota över stenplattorna utanför våra rum i den ljumma kvällen.
Idag var jag och Madde ute på kvällspromenad och hittade vindruvor som hängde ut över ett staket. Riktigt mumsigt!

Annars har dagen varit en lugn dag. Dagen börjar som alltid med borstning av hästar följt av frukost. På tal om frukost är det något som jag saknar mycket. Riktigt grovt bröd med ost och fil och flingor. Frukosten här består av vitt rostat bröd med jordgubbsmarmelad, och så juice och varm choklad till. Lite enformigt i längden och man skulle inte tacka nej till något nytt.

Efter det sadlade vi upp hästarna för uteritt. Denna veckan är här bara en turist. Så det är väldigt lungt och skönt. Men man kan inte annat än tycka lite synd om tjejen som får vara här själv.
Hur som helst följde ingen av oss med på uteritt idag och vi fick vår dagliga lektion. Sedan longerade jag Valentina och jag kan inte sluta le åt denna livliga lilla unghäst.
Efter en skön siesta vid poolen följde lite mockning och sen red jag gammelhingsten och turisten sin lektion och vi slutade tidigt för en gångs skull.
Imorgon planerar vi en tripp till Carmona.


Ridbanor




Tamburil - Min trevliga uterittshäst i fredags

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0